مدرسه شاد

در مورد اینکه یک مدرسه چگونه شاد خواهد بود

در مورد اینکه یک مدرسه چگونه شاد خواهد بود

شاد زیستن خود یک هنر است!

وقتی دالایی لاما جایزه صلح نوبل سال 1989 را دریافت کرد، یک خبرنگار از او پرسید: حالا بعد از این چه؟ می خواهید چه کار کنید؟ او لبخندی زد و گفت: انگار هر کاری که ما آدم ها انجام می دهیم، مثلا خانه یا ماشینی می خریم، غذایی می خوریم، دوستی پیدا می کنیم و حتی به جوایز بزرگی نائل می شویم، هرگز برایمان کافی نیست. ما آدم ها همیشه به دنبال بیشتر و بیشتریم، اما بیشترها لزوما بهتر نیستند. من فقط آرزو می کنم که خودم و همة آدم ها هر چه زودتر بفهمند که شادی و رضایت شان را نباید در بیرون از خودشان جست وجو کنند. 
به آسانی نمی توان شادی را تعریف کرد. شادی برای بعضی ها عاشق شدن یا بچه دار شدن است و برای بعضی دیگر، برنده شدن در قرعه کشی یا رفتن به دل طبیعت. تجربیات حسی در بالاترین حد خود، نوعی سرخوشی و لذت را به همراه دارند که لزوما زودگذر است. با وجود این، روان شناسان با تکیه بر یافته های اخیر خود دربارة شادمانی، سعی دارند ویژگی های زودگذر و نیز پایدار این شرایط حسی ناشناخته را توصیف و علت آن را کشف کنند. شیلا پنچال، کارشناس روان شناسی مثبت و بنیانگذار Happiness First TM است و با سازمان ها و اشخاص مختلفی همکاری دارد. او در این خصوص می گوید: روان شناسان سه عامل را برای شادمانی شناسایی کرده اند: لذت بردن از زندگی، به کارگیری توانایی های فردی به طور بی وقفه، و درک آن چه برتر از ماست. 
برای مثال، وقتی غرق صحبت، کار یا تفریح هستیم، احساسی به نام جوشش به ما دست می دهد که مانع از خوشی و شادمانی می شود، ولی پس از مدتی جای خود را به احساس رضایت عمیقی می دهد که پایدارتر است. جوشش عاملی بسیار مؤثر در ایجاد حس شادی پایدار است.

 

  • نباتیان

نظرات  (۷)

  • the calm before storm
  • میتوان ساده زندگی کرد

    ساده زیست 

    و از شادیهای کوچک لذت برد

    فقط کافیست باورداشته باشیم لذت

    شادی در داشتن چیزهای بزرگ نیست.

    سلام من مدیر یک مدرسه در استان کرمان هستم..و به گفته چندتا از دانش اموزانم به این وبلاگ سرزدم و چندتا از پیشنهاد های شما رو ازمایشی  تو مدرسم اجرا کردم، اما نتیجه خیلی خوبی گرفتم و تصمیم گرفتم این نکات رو به عنوان قانون جدید مدرسه به بچه ها معرفی کنم... من به عنوان یک مدیر که حدود ۲۰ سال هست که دارم به کشور و مردمم خدمت می کنم، به دانش اموزی مثل شما افتخار می کنم. 

    موفق و پیروز باشید.

    پاسخ:
    سلام 
    خیلی ممنون از لطفتون
    خوشحالم که به کارتون اومد
    شما هم موفق باشید.

    مرسی از وبلاگ عالیتون 

    بیشتر متن بذارین لطفا 

    بسیار عالی 

    ممنون 

  • شهلا هاشمی
  • شاد بودن مبارزه لذت بخشی است وشاد کردن هنر قشنگیست

    من دانش آموزی از کمانگر کلا هستم 

    در مدرسه ما همه شاد هستند ما در مدرسمون جشن بادبادک هوا دادیم خیلی خوش گذشت

    به شما هم پیشنهاد میکنم این کار را بکنید

    پاسخ:
    مرسی از پیشنهادتون
    ماهم این جشنو داشتیم ؛))

    وبلاگتون خیلی خوبه , بیشتر رو این موضوع کار کنید که همگانی شه

    مرسی

    پاسخ:
    مرسی از نظرتون
    چشم حتما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی